The Use Of Arabic Ladder Snake As A Media For Childrens Arabic Learning

Authors

  • Erma Febriani Universitas Muhammadiyah Yogyakarta
  • Kirana Puteri Universitas Muhammadiyah Yogyakarta

DOI:

https://doi.org/10.18196/ictced.v1i2.60

Abstract

Abstract: Aisyiyah Kindergarten throughout the Kraton Branch is an educational institution that teaches Arabic in teaching and learning activities. However, in the teaching process, there are obstacles, namely that it still requires qualified resources to realize the language teaching program, as well as how appropriate language teaching methods and media are to be applied to childhood. Therefore, the solution to the problem is an introduction to the teachers about the types of Arabic learning media that are suitable for the characteristics of the children, and one of them is the jumbo-sized Arabic snakes and ladders media.

References

Admin, A., & Amirudin, N. (2017). Problematika Pembelajaran Bahasa Arab. Tamaddun. https://doi.org/10.30587/tamaddun.v0i0.66

Arifin, M. A., & Sukandar, S. (2021). Pentingnya Bahasa Arab Bagi Umat Islam.. Al’Adalah, 24(1). https://doi.org/10.35719/aladalah.v24i1.44

Fransisca, R., Wulan, S., & Supena, A. (2020). Meningkatkan Percaya Diri Anak dengan Permainan Ular Tangga Edukasi. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 4(2). https://doi.org/10.31004/obsesi.v4i2.405

Maisyarah, E., & Firman. (2019). Media Permainan Ular Tangga, Motivasi dan Hasil Belajar Peserta Didik di Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan, 4(1).

Novita, L., & Sundari, F. S. (2020). Peningkatan Hasil Belajar Siswa Menggunakan Media Game Ular Tangga Digital. Jurnal Basicedu, 4(3). https://doi.org/10.31004/basicedu.v4i3.428

Paramytha, N. P. (2016). Tela'ah Kritis Bahan Ajar Bahasa Arab Anak Usia Dini Perspektif Teori Belajar Humanistik Carl R. Rogers S. Al-Manar, 5(1). https://doi.org/10.36668/jal.v5i1.43

Puspa Putri, D. A. (2019). Rancang Bangun Media Pembelajaran Bahasa Arab Untuk Anak Usia Dini Berbasis Android. Technologia: Jurnal Ilmiah, 10(3). https://doi.org/10.31602/tji.v10i3.2230

Putriyani. (2012). Tumbuh Kembang Anak Usia Dini. In Memahami Tumbuh Kembang Anak Usia Dini Perspektif Psikologi Perkembangan (Vol. 1, Issue 2).

Safitri, D. A. (2021). Pengembangan Media Permainan Ular Tangga Untuk Meningkatkan Kognitif Anak Usia 5-6 Tahun. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Pendidikan, 4(1).

Sari, P., & Sari, H. (2019). Pelatihan Penggunaan Permainan Ular Tangga Untuk Meningkatkan Kosa Kata Siswa Di Desa Cenning Kecamatan Malangke Barat Kabupaten Luwu Utara. RESONA : Jurnal Ilmiah Pengabdian Masyarakat, 2(1). https://doi.org/10.35906/jipm01.v2i1.310

Suryanirmala, N., Akmaluddin, A., & Adawiyah, R. (2018). Pembelajaran Kosakata Bahasa Asing Pada Anak TK Dengan Metode Drilling. El-Tsaqafah : Jurnal Jurusan PBA, 17(2). https://doi.org/10.20414/tsaqafah.v17i2.569

Syaikhon, M. (2017). Penanaman Nilai-Nilai Agama Islam Pada Anak Usia Dini Di TK Taam Adinda Kepatihan Menganti Gresik. Education and Human Development Journal, 3(1). https://doi.org/10.33086/ehdj.v3i1.91

Tafonao, T. (2018). Peranan Media Pembelajaran Dalam Meningkatkan Minat Belajar. Jurnal Komunikasi Pendidikan, 2(2). https://doi.org/10.32585/jkp.v2i2.113

Takdir, T. (2019). METODOLOGI PEMBELAJARAN BAHASA ARAB. Jurnal Naskhi: Jurnal Kajian Pendidikan Dan Bahasa Arab, 1(1). https://doi.org/10.47435/naskhi.v1i1.65

Y. R. Prananta, P. Setyosari, A. S. (2020). Pemanfaatan Game sebagai Media Pembelajaran Tematik di SD. Springer Series on Cultural Computing.

Zulfa, A. A. (2020). Metode Pembelajaran Bahasa Arab Pada Anak Usia Dini Di Tpa ( Taman Penitipan Anak ) Ar-Reefat Islamic Boarding School Purwokerto. Jurnal Pendidikan Islam, 4(1).

Downloads

Published

2023-12-31